Dodaj produkty podając kody
Sezonowość w sprzedaży odzieży – jak planować hurtowe zakupy?
Odpowiednio zaplanowane hurtowe zakupy mają istotne znaczenie dla sukcesu sprzedażowego butiku. Właściciele sklepów odzieżowych muszą wziąć pod uwagę sezonowość oferty, w tym zmianę trendów, zazwyczaj w ujęciu rocznym, ale także na dane okresy w roku, podzieloną głównie z uwagi na warunki związane z temperaturą panującą na zewnątrz, najczęściej to sezon wiosna-lato oraz jesień-zima. Warto mieć na uwadze, że mocny wpływ na zmianę sezonowej sprzedaży ma właśnie sama temperatura, tj. często bywa tak, że fakt rozpoczęcia się przykładowo jesieni, czy zimy nie skutkuje natychmiastowym dużym zwiększeniem sprzedaży odzieży dedykowanej pod taką porę roku. Natomiast już istotna zmiana temperatury, czy opady śniegu wpływają wprost na sprzedaż sezonową.
Pierwsza ze wspomnianych kwestii uwzględnia zmienność trendów, która wynika z kreowania różnych modeli ubrań przez wiodące domy mody, ale także list opracowanych przez stylistów i trendsetterów, opierających się na konkretnych fasonach, wzorach i kolorach. Planując hurtowe zakupy do butików stacjonarnych i internetowych należy stale śledzić to, co aktualnie jest w modzie, ale także wszelkie nowinki, pojawiające się między innymi w zagranicznej prasie, czy na pokazach mody. Stosując się do powyższych wskazówek właściciele sklepów odzieżowych mogą trafniej przewidywać, jakie produkty mogą być bardziej atrakcyjne dla danej grupy docelowej.
Sprzedaż sezonowa a strategia
W przypadku sprzedaży sezonowej należy z jednej strony prognozować, jaki asortyment będzie atrakcyjny w danym okresie roku, a z drugiej strony trzeba się odpowiednio zatowarować. Tutaj pojawia się szereg kwestii chociażby z magazynowaniem towaru, logistyką. Warto dobrze przeanalizować poprzednie lata i starać się stworzyć też pewien wzorzec zakupowy, który pozwoli w przybliżeniu oszacować ilości potrzebnego towaru przy danych okolicznościach rynkowych w danym okresie.
Dropshiping, zapasy towarów i zarządzanie sprzedażą sezonową
Jeśli to możliwe, to można także korzystać z opcji dropshiplingu, która daje również pewne korzyści i swego rodzaju bezpieczeństwo w przypadku sprzedaży odzieży sezonowej. Dropshiping jednak sprawdzi się wyłącznie w przypadku sklepów internetowych, ale jest to ciekawa opcja.
Należy także mieć na uwadze posiadane zapasy towarów z poprzedniego sezonu/sezonów. Są to najczęściej zamrożone pieniądze, które można przeznaczyć na towar w nowym sezonie, poza tym, taki towar zajmuje miejsce w magazynach. Warto uwzględnić to w swoich planach i być może stosować także wyprzedaże sezonowe, by odmrozić kapitał, a przy okazji przez obniżenie cen i zachętę do zakupu, zgromadzić potencjalnych nowych, kolejnych Klientów.
Marketing a sprzedaż sezonowa
Mając na uwadze sezonowość należy także odpowiednio przygotwać strategię marketingową sklepu. Z jednej strony jasno określić jakie towary będziemy oferować, w jakim okresie roku, a następnie przygotwać pod ten cel odpowiednio strategię marketingową. Ważne, by w odpowiednim czasie uruchomiać promocję konkretnych produktów i tak w przypadku płatnych działań online możne je włączyć z dnia na dzień, to przykładowo w przypadku SEO należy wzmacniać stronę internetową nawet na kilka miesięcy przed danym sezonem. Ważne jest odpowiednie podejście, odpowiednie przygotowanie samej oferty, właściwych zdjeć, filmików produktowych, strony internetowej, sklepu, itd. Można prowadzić również sprzedaż na żywo online przykładowo poprzez social media. Jest wiele możliwości promowania, jednak, aby uzyskać najlepszy efekt, w tym synergii, należy całość z góry dobrze zaplanować.
Pory roku mają kluczowy wpływ na sezonową sprzedaż odzieży
W planowaniu hurtowych zakupów odzieży ogromne znaczenie mają pory roku, ponieważ wtedy należy dopasować ofertę do aktualnie panujących warunków atmosferycznych. Co jednak warte podkreślenia, należy zaplanować to z odpowiednim wyprzedzeniem tak, aby klienci mieli przygotowaną szafę na przyjście nowej pory roku. Bardzo dobrze obrazuje to przykład kolekcji jesień/zima, która pojawia się w sklepach w okolicach września, czyli pod koniec lata. Wtedy to pojawiają się ciepłe swetry, szeroki wybór kurtek oraz płaszczy.
Kluczowy jest w tym zakresie wybór asortymentu do sklepu odzieżowego, który będzie odpowiadał na warunki panujące w tym sezonie – wełna, akryl i dzianina sprawdzą się idealnie. Takie same wskazówki należy zastosować do planowania kolekcji dla sklepów odzieżowy na okres wiosenno-letni, który powinien stopniowo pojawiać się w ofercie na przełomie lutego i marca. Wtedy wskazane jest zaplanowanie zakupu odzieży wykonanej z naturalnych tkanin, najlepiej na bazie bawełny, lnu, czy wiskozy.
Gdzie szukać dobrej odzieży w hurcie na każdą porę roku?
Hurtownia odzieżowa Lawito oferuje szeroki wybór ubrań dedykowanych każdemu butikowi, zarówno stacjonarnemu, jak i internetowemu. W naszej ofercie obecne są między innymi efektowne stylowe komplety damskie w hurcie Georgia w rozmiarze S, M oraz L, który składa się z lekko zwiewnych spodni oraz kamizelki. Warto włączyć ten model do sezonowej oferty sklepu odzieżowego, najlepiej na początku wiosny. Pozwoli on stworzyć efektowne kompozycje do pracy, na przykład w zestawieniu ze sneakersami. Na okres jesień/zima polecamy wzorzyste sukienki maxi w hurcie Como, wykonane ze zwiewnych materiałów wraz z wzorami florystycznymi, co świetnie będzie komponowało się między innymi z botkami. Z kolei damskie marynarki w hurcie to dobra propozycja na każdy sezon – szczególnie polecamy stylowe żakiety damskie Azzurra Eleganza w hurcie w trzech różnych kolorach, które z pewnością dopełnią kobiecą garderobę.
Zobacz produkty z naszej oferty i przeczytaj także inne wpisy blogowe: